Lunner eldreråd har møter seks ganger i året. 

Eldrerådet behandler saker som gjelder eldre i Lunner kommune, både saker som skal videre til behandling kommunestyret og saker eldrerådet selv ønsker å sette på agendaen. Rådet er opprettet i henhold til kommuneloven og forskrift om medvirkningsordninger.

Vil gjerne ha innspill

- Vi vil gjerne ha innspill fra eldre i kommunen vår til saker de ønsker at vi skal behandle. Vi oppfordrer også til å følge med på sakspapirene som legges ut cirka en uke før møtene våre. Da kan alle se hva hvilke temaer vi skal diskutere, og komme med synspunkter og forslag, sier leder for Lunner eldreråd, Olaf Haakenstad.

I forrige møte, 5. desember, diskuterte eldrerådet blant annet disse sakene:

  • Økonomi- og handlingsprogram 2024 – 2027 inkludert budsjett 2024 
  • Oppsigelse av kommunal-, akutt-, døgnplass (KAD-plass) 
  • Mandat for utredning av Lunner kommunes tilhørighet til helseforetak
  • Utredning spesialtilpassede boliger med bemanningsbase

Ønsker du å komme i kontakt med Lunner eldreråd? Da kan du henvende deg til leder Olaf Haakenstad på telefon 922 37 550 eller e-post, olaf.haakenstad@lunner.kommune.no

Medlemmene i Lunner eldreråd

Medlemmer til eldrerådet velges for fire år og følger kommunestyreperioden. Lunner eldreråd for perioden 2023–2027 består av:

Olaf HaakenstadLeder
Hilde WaalerNestleder
Erik TveitMedlem
Inger Johanne ThaulowMedlem
Arne VestbyMedlem
Svein Olav KarlsenMedlem
Lisbeth Auraas OlerudMedlem
Karen HagenVaramedlem
Per HøibyVaramedlem
Lilly BjerkeVaramedlem
Gustav Sverdrup-ThygesonVaramedlem
Vidar MyhrstuenVaramedlem
Jane Hammer ChristensenVaramedlem
Renate Rappano MoVaramedlem