Lunner eldreråd har møter seks ganger i året.
Eldrerådet behandler saker som gjelder eldre i Lunner kommune, både saker som skal videre til behandling kommunestyret og saker eldrerådet selv ønsker å sette på agendaen. Rådet er opprettet i henhold til kommuneloven og forskrift om medvirkningsordninger.
Vil gjerne ha innspill
- Vi vil gjerne ha innspill fra eldre i kommunen vår til saker de ønsker at vi skal behandle. Vi oppfordrer også til å følge med på sakspapirene som legges ut cirka en uke før møtene våre. Da kan alle se hva hvilke temaer vi skal diskutere, og komme med synspunkter og forslag, sier leder for Lunner eldreråd, Olaf Haakenstad.
I forrige møte, 5. desember, diskuterte eldrerådet blant annet disse sakene:
- Økonomi- og handlingsprogram 2024 – 2027 inkludert budsjett 2024
- Oppsigelse av kommunal-, akutt-, døgnplass (KAD-plass)
- Mandat for utredning av Lunner kommunes tilhørighet til helseforetak
- Utredning spesialtilpassede boliger med bemanningsbase
Ønsker du å komme i kontakt med Lunner eldreråd? Da kan du henvende deg til leder Olaf Haakenstad på telefon 922 37 550 eller e-post, olaf.haakenstad@lunner.kommune.no
Medlemmene i Lunner eldreråd
Medlemmer til eldrerådet velges for fire år og følger kommunestyreperioden. Lunner eldreråd for perioden 2023–2027 består av:
Olaf Haakenstad | Leder |
Hilde Waaler | Nestleder |
Erik Tveit | Medlem |
Inger Johanne Thaulow | Medlem |
Arne Vestby | Medlem |
Svein Olav Karlsen | Medlem |
Lisbeth Auraas Olerud | Medlem |
Karen Hagen | Varamedlem |
Per Høiby | Varamedlem |
Lilly Bjerke | Varamedlem |
Gustav Sverdrup-Thygeson | Varamedlem |
Vidar Myhrstuen | Varamedlem |
Jane Hammer Christensen | Varamedlem |
Renate Rappano Mo | Varamedlem |