"Aktiv sommer" er et samarbeid mellom kommunene Lunner, Gran og Jevnaker. Det er også i år satt av en større sum i tilskuddsmidler til aktiviteter i skolenes sommerferie i regi av frivillige lag, foreninger og organisasjoner. 

Målet er et helhetlig og variert tilbud med små og store aktiviteter. På UngHadelands Facebook-side Aktiv sommer kan dere se eksempler på tidligere sommeraktiviteter.

Kulturkontoret og UngHadeland jobber med et felles tilbud for transport til de ulike aktivitetene. Meld gjerne inn eventuelle behov og ønsker om transport i søknaden. 

Hva skal søknaden inneholde?

Søknaden må inneholde opplysninger om 

  • type aktivitet
  • tidsrom/varighet
  • antall deltakere (maksimum og/eller minimum)
  • deltakeravgift
  • aldersgruppe
  • budsjett
  • transportønsker

Det blir gjort en individuell vurdering av hver søknad. Momenter som blir vektlagt er:

  • Forholdet mellom søknadssum, egeninnsats og deltakeravgift. 
  • Aktiviteter med lav deltakeravgift vil bli prioritert.
  • Aktiviteter i nærmiljøet vil bli prioritert.

Her søker du

Søknader om støtte til aktiviteter i Lunner sendes elektronisk til Kulturkontoret for Lunner og Gran.

Søknadsfrist er 2. april.

Påmelding til aktivitetene

Vi ber om at dere melder fra om dere tar ansvaret for påmelding, informasjon og videre oppfølging selv, eller om dere ønsker at dette går gjennom påmeldingssystemet til UngHadeland.

Markedsføring

Alle aktiviteter vil, i tillegg til egen markedsføring, bli lagt inn i aktivitetskalenderen til UngHadeland under Aktiv sommer 2024.

Informasjon om type aktivitet, påmelding, ønsket tekst, bilder med mer sendes til post@unghadeland.no. Fristen for å sende inn markedsføringsmateriell er mandag 22. april.

Det er ønskelig at lag/forening og organisasjon selv tar ansvaret for påmelding, informasjon og videre oppfølging av aktiviteten.