Vaksineansvarlig i Lunner kommune, Lene Svendsbråten, og resten av vaksinasjonsteamet sørget for vaksinering av 176 innbyggere mandag.

Til sammen har de vaksinert over nærmere 1500 innbyggere siden vaksineringen startet 4. oktober.

Tre nye vaksineringsdatoer

Lunner kommune har ansvaret for å tilby korona- og influensavaksinering for innbyggere som er 65 år og eldre eller personer som er i en risikogruppe. Hvis du ikke har tatt vaksinene ennå, kan du nå bestille time til vaksinering 27. november, 29. november eller 4. desember.

Disse dagene er det IKKE drop-in. Det vil si at du må bestille time i forkant. Dette gjør du på helseboka.no

Vaksineringen disse dagene foregår i lokalene til Lunner helsestasjon på Lunner rådhus.

På nettsidene våre finner du mer informasjon om hvordan du bestiller time, hvem som anbefales å ta vaksinene m.m.: Nye datoer for vaksinering

Godt samarbeid

Vaksineringen i Lunner skjer i samarbeid med pensjonerte sykepleiere og Norsk Folkehjelp. Lene Svendsbråten, som jobber ved Lunner helsestasjon, er vaksineansvarlig i Lunner kommune.

Vaksinasjonsteamet som var til stede på drop-in-vaksineringen mandag besto av (fra venstre på bildet): Anny Stølen Melaas, Gry Kristin Skjørshammer, Wenche Smedsrud, Elin Skovly, Knut Smedsrud, Rigmor Pettersen og Anders Melaas.

Spørsmål angående vaksinering

Har du spørsmål vedrørende vaksinering i Lunner? Ta kontakt med vaksinasjonsteamet på vaksinasjon.lunner@lunner.kommune.no

Har du generelle spørsmål om korona- og influensavaksinering høsten 2023 eller lurer på om du er i en risikogruppe? Da kan du få mer informasjon på hjemmesidene til Folkehelseinstituttet.

Trenger du hjelp til å bestille time på helseboka.no? Ta kontakt med servicetorget på telefon 61 32 40 00 eller e-post post@lunner.kommune.no – eller du kan komme innom rådhuset i åpningstimen fra klokken 08.30 til 15.00.

Innbyggere under 65 år kan ta influensavaksine på apoteket. Innbyggere i risikogruppene som ikke har, eller har hatt, mulighet til å ta koronavaksine gjennom Lunner kommune i høst, kan bestille vaksine på Vitus apotek Roa. Les mer her.