NAV Hadeland

NAV Hadeland er interkommunalt NAV kontor og tilbyr tjenester til innbyggerne i Gran og Lunner kommune. Den kommunale delen av NAV handler om sosiale tjenester.


På http://nav.no finner du blant annet

  • informasjon om endringer på grunn av koronasituasjonen
  • veiledning til tjenestene du trenger
  • skjemaer og søknader

Lunner kommune følger de statlige normene for økonomisk stønad til livsopphold (sosialhjelp). Satsene finner du her.

Av smittevernhensyn har vi for tiden ikke mulighet for drop in ved vårt kontor i Gran. Ta derfor kontakt med oss via Mitt NAV, Chatbot, og NAV kontaktsenter på telefon 55 55 33 33, dersom du har behov for å avtale et møte med veileder.

Avtalte møter foregår som hovedregel nå enten på telefon eller nett. Alternativer kan avtales.

Post til NAV Hadeland kan du levere i postkassen på veggen utenfor vårt kontor i Gran sentrum.


Slik søker du sosialhjelp

Du kan nå søke om sosialhjelp digitalt i Lunner kommune. Den nye løsningen gjør at du kan søke hjemmefra hele døgnet på pc, mobil eller nettbrett.

For å søke sosialhjelp digitalt, må du logge deg inn på «Ditt NAV» på nav.no med BankID eller andre sikkerhetsløsninger som Buypass eller Comfides.

Her er tjenestene du kan søke om digitalt:

Hvis du ikke har mulighet til å søke digitalt, kan du sende inn papirskjema i post. Dette finner du her eller under selvbetjening.


Andre tjenester