Innkjøpskoordinator for hadelandskommunene, Mette Lerud Lundberg

Nå kan mindre håndverkfirmaer gi tilbud på ny rammeavtale for kommunene på Hadeland

28. november er fristen for å levere tilbud på ny rammeavtale for "håndverkstjenester for drift og vedlikehold av bygg" i Hadelandskommunene. Et mål i anskaffelsen er å inngå rammeavtaler med små, lokale håndverkfirmaer.


Kommunene Jevnaker, Lunner og Gran har et innkjøpssamarbeid, og Mette Lerud Lundberg er innkjøpskoordinator for hadelandskommunene. Nå inviterer de tre kommunene til konkurranse i forbindelse med anskaffelse av rammeavtaler for håndverktjenester for drift og vedlikehold av bygg.

Rammeavtalen(e) skal vare fra 2. januar 2020 til og med 31. desember 2021, med opsjon på to år til 31. desember 2023.

– Vi skal inngå rammeavtaler med inntil tre bedrifter innenfor hver av disse faggruppene: tømrer, blikkenslager, gulvlegger, murer og maler. Rammeavtalene vil gjelde alle kommunens virksomheter som har behov for håndverktjenester, forteller Lundberg.


Kan gi tilbud på flere fag

Lundberg forklarer videre at en bedrift har anledning til å gi tilbud på ett eller flere fag, i én eller flere av kommunene.

Anbudet er tilgjengelig i Mercell, kommunenes elektroniske konkurransesystem. Bedrifter kan legge inn tilbud via denne nettsiden. Har du spørsmål om anbudet, skal dette også sendes inn via Mercell. Det er gratis å legge inn tilbud.

Her finner du anbudet. Du kan også finne siden til Mercell via Gran kommune ved å spørre Kommune-Kari på Gran kommunes nettside (kommunens chatbot) om rammeavtaler.

– Det kan ta noe tid å legge inn et tilbud, så bedriftene bør huske å beregne tid til dette når de laster opp et tilbud, sier Lundberg.

Nå håper hun mange leverer tilbud innen fristen 28. november klokka 12.00.