Forvaltning / Koordinerende enhet

Forvaltningskontoret behandler alle søknader om tjenester innenfor pleie og omsorg.


Forvaltningskontoret innehar også oppgaven som: Koordinerende enhet for habilitering og rehabilitering.


Behandling av søknad:

Saksbehandler vil ved mottak av søknad ta kontakt med deg for å avtale hjemmebesøk eller samtale på kontoret. Vi utfører en kartlegging for å avklare dine egne ressurser og ditt behov for hjelp. Du må ha levert opplysninger fra lege før søknaden kan behandles.


Vedtak:

Vedtaket sendes deg, da søknaden er ferdigbehandlet og vedtak er fattet.

Vedtaket gir deg informasjon om tjeneste som er innvilget, mengde/antall timer bistand/ hjelp, hvem som skal utføre tjenesten, ev. egenbetaling og informasjon om klageadgang.


Forvaltningskontoret behandler søknader om følgende tjenester ved bruk av dette søknadsskjema: Søknad om pleie og omsorgstjenester - papir til utskrift eller søknad om helse- og omsorgstjenester - elektronisk

  • Avlastning i institusjon
     
  • Avlastning utenfor institusjon
     
  • Bistand fra kontor for psykisk helse
     
  • Brukerstyrt personlig assistanse (BPA)
     
  • Dagopphold i sykehjemmet
     
  • Dagtilbud, tilrettelagte tjenester
     
  • Hjemmesykepleie
     
  • Individuell plan
     
  • Korttidsopphold i sykehjemmet
     
  • Langtidsopphold i sykehjemmet
     
  • Matombringing
     
  • Omsorgsbolig med bemanning
     
  • Omsorgslønn
     
  • Praktisk bistand/hjemmehjelp og/eller opplæring i daglige gjøremål
     
  • Støttekontakt
     
  • Trygghetsalarm

I tillegg behandler Forvaltningskontoret søknader om:

  • TT-kort 
  • Ledsagerbevis
  • Parkeringstillatelse
  • Trygde-/eldrebolig